Aleksandra Szmytko
Żona i podwójna mama, instruktorka fitness, trenerka Pelvic Floor Safe oraz zajęć dla kobiet w ciąży i po porodzie, pasjonatka zdrowego stylu życia.

Fitness

Znaczenie mięśni dna miednicy dla dobrego porodu

Znaczenie mięśni dna miednicy dla dobrego porodu

Ćwiczysz rzetelnie w domu lub na siłowni przez kilka miesięcy a może i całą ciążę, masz przecież świadomość że robisz coś dobrego dla siebie i swojego dziecka. Po czym przychodzi moment rozwiązania i…. tu się kończy piękna historia. Okazuje się że dno miednicy jest tak spięte, że nie jest w stanie pomóc Ci w łagodnym i szybkim rodzeniu. 
Dlaczego tak się dzieje - może w takim razie w ogóle nie warto się „męczyć” i ćwiczyć?

Mamowe promocje

Aplikacja z promocjami w sklepach i marketach dla Mam i Maluszków

Otóż absolutnie WARTO! Jestem o tym przekonana, a doświadczenie zarówno moich własnych dwóch porodów wraz z przygotowaniem, jak i doświadczenie wielu położnych mówią same za siebie. Dobrze przygotowane krocze prawie nigdy nie odmawia współpracy na sali porodowej, a świadoma praca z własnym ciałem pomaga złagodzić bóle fizyczne jak i negatywne nastawienie psychiczne.

Mówi się że poród jest jak maraton. Nie da się podejść do niego „z marszu”. I dużo w tym mądrości!

Najczęstszym źródłem informacji w ostatnich czasach jest Internet. Wyszukujemy w nim wiedzy wszelakiej- medycznej, prawniczej, dietetycznej….Okres ciąży jak żaden inny sprzyja tej formie dociekaniu różnych zagwozdek. Często nie mamy śmiałości podpytać lekarza, więc szukamy później. Na zajęciach fitness, z przypadkowej ulotki w poczekalni lub od koleżanki dowiedziałaś się że powinnaś ćwiczyć mięśnie dna miednicy. Wpisujesz hasło w Wujku Google i zaczynasz ćwiczyć z przypadkowymi trenerami. W końcu podpis pod filmikiem świadczy o tym że „trening przeznaczony dla kobiet w ciąży”. Czy aby na pewno?

Jaki jest najczęstszy błąd popełniany przez przyszłe mamusie?

Przez 9 miesięcy nie tylko napinamy dno miednicy ale również je ROZLUŹNIAMY. A po skończonym 36 tygodniu najlepiej tylko rozluźniamy- i dno miednicy, przywodziciele, otwieramy biodra, ćwiczymy oddychanie torem brzusznym i żebrowym, uczymy się pozycji wertykalnych. Dobrze wykonywać masaż krocza który uelastyczni tkanki krocza i pomoże w jego ochronie przed nacięciem. To wszystko czego nauczysz się teraz i utrwalisz, na pewno wykorzystasz podczas skurczów. Taka świadoma praca z kolei przyspiesza rozwieranie szyjki macicy, lepiej dotlenia maluszka, pomoże łagodniej i sprawniej przejść ten niełatwy czas. Niełatwy, ale kończący się najpiękniejszą i wyczekaną nagrodą pięknego spotkania z dzieciątkiem.

Zaufaj specjalistom. Najlepiej tym w realu. I takim którzy na co dzień mają w swojej pracy doświadczenie z kobietami w ciąży i po porodzie. Fizjoterapeuci, osteopaci ginekologiczni, trenerzy okołoporodowi- to jest dobry kierunek godny polecenia.

Zapisz się do naszej listy!

Cześć! Z tej strony Asia - Jeśli chcesz otrzymywać informacje o naszych nowych kursach, przydatnych aplikacjach itp. - zapisz się do listy.

Nie wysyłamy informacji partnerów, czy innego spamu!