Aleksandra Szmytko
Żona i podwójna mama, instruktorka fitness, trenerka Pelvic Floor Safe oraz zajęć dla kobiet w ciąży i po porodzie, pasjonatka zdrowego stylu życia.

Fitness

10 zasad dla zdrowia mięśni dna miednicy

10 zasad dla zdrowia mięśni dna miednicy

Zdrowe dno miednicy to zdrowa postawa całego ciała, radość i satysfakcja płynące z jakości pożycia seksualnego, komfortowe życie bez problemów z wysiłkowym nietrzymaniem moczu. Można powiedzieć że miednica jest kobiecym centrum dowodzenia i drugim „sercem” zasługującym na specjalną troskę i szacunek.

Mamowe promocje

Aplikacja z promocjami w sklepach i marketach dla Mam i Maluszków

Jaką profilaktykę tego obszaru stosować na co dzień?

  1. Podczas kaszlu i kichania bądź wyprostowana i odchyl głowę do boku
  2. Nie przyj w toalecie i zachowuj ergonomiczną postawę ciała (pod stopy postaw mały stołek dla dzieci tak, aby kolana były powyżej linii bioder)
  3. Po skorzystaniu z toalety świadomie napnij i podciągnij mięśnie dna miednicy
  4. Staraj się nie dźwigać - zamień torbę na plecak, walizkę
  5. Podczas wstawania oraz podnoszenia ciężaru przytul go blisko siebie, podeprzyj się jednym kolanem lub przenosząc biodra daleko w tył wstań z wydechem (z równoczesnym „podciągnięciem” mięśni dna miednicy do góry)
  6. Nie przemęczaj się fizycznie podczas miesiączkowania - może to spowodować większe krwawienie a nawet mięśniaki
  7. Jeśli masz problem z nietrzymaniem moczu unikaj ćwiczeń biegowych, skocznościowych oraz sportów siłowych z obciążeniem zewnętrznym
  8. Kładź się i wstawaj przez bok ciała
  9. Nie rób klasycznych brzuszków! Na wyćwiczenie ładnego, zdrowego brzucha są inne sposoby. Trenuj natomiast regularnie i bezpiecznie, aby zachować swoje ciało jak najdłużej w dobrej kondycji np. pilates, nordic walking, trening funkcjonalny
  10. Nie noś ubrań obcisłych w talii ani pasów poporodowych

Czy wiesz że co trzecia kobieta w Polsce cierpi na wysiłkowe nietrzymanie moczu?

Warto dbać o swoje dno miednicy nie tylko podczas ćwiczeń statycznych, ale i podczas codziennych czynności.  Jako mama na pewno nie masz tak wiele czasu aby odprężyć się co wieczór czy brać udział w zajęciach z instruktorem kilka razy w tygodniu. Dlatego utrwalaj dobre nawyki tak, abyś je wykonywała nawet nieświadomie. Pracuj mięśniami głębokimi funkcjonalnie podczas codziennych czynności pielęgnacyjnych przy dziecku jak podnoszenie, odkładanie, bieganie za uciekającym szkrabem, schylanie się, karmienie.

Zapisz się do naszej listy!

Cześć! Z tej strony Asia - Jeśli chcesz otrzymywać informacje o naszych nowych kursach, przydatnych aplikacjach itp. - zapisz się do listy.

Nie wysyłamy informacji partnerów, czy innego spamu!