Aleksandra Szmytko
Żona i podwójna mama, instruktorka fitness, trenerka Pelvic Floor Safe oraz zajęć dla kobiet w ciąży i po porodzie, pasjonatka zdrowego stylu życia.

Dietetyka

Jesteś w ciąży? - zmień życie na zielone!

Jesteś w ciąży? - zmień życie na zielone!

Kochani Przyszli Rodzice, mam propozycję nie do odrzucenia! Pokochacie ją Wy (cały system immunologiczny), pokocha ją z pewnością i Wasze Maleństwo- zacznijcie grać w Zielone!Wasze zdrowie, Wasza płodność i zdrowie Waszego Dziecka z pewnością odwdzięczą się Wam jeśli zmienicie swoje nawyki żywieniowe, jeśli zrezygnujecie z używek, postawicie na świeże powietrze, spokój ciała i ducha, aktywność fizyczną. Tym samym oczyścicie ciało ze złogów toksyn, przygnębiających myśli.

Przed

Pamiętaj, że to co zapisane jest w naszym ciele przenika jak przez kalkę do rozwijającego się Maluszka. Już na trzy miesiące przed planowanym zapłodnieniem zaopatrz się w kwas foliowy który od początku będzie chronił jego układ nerwowy. Poza tym wysokie stężenie kwasu we krwi ułatwi zapłodnienie. 

Przekonaj się też do ruchu, który w każdej umiarkowanej formie wpłynie korzystnie na Ciebie, dziecko i relacje z otoczeniem. Przede wszystkim poprawa kondycji fizycznej nie tylko wzmocni Twoją wydolność i ułatwi pracę podczas porodu, ale również dotleni i odżywi rozwijające się w Tobie Dziecko.

Jeśli lubisz wypić od czasu do czasu, albo jesteś palaczem (dotyczy to również Twojego partnera), zastanów się nad bezwzględnym rzuceniem nałogu i odstawieniem alkoholu na czas starań o poczęcie- a dla Ciebie również na czas ciąży. Opinie lekarzy co do rzucania palenia już w ciąży są dość podzielone, dlatego oczyszczenie organizmu jeszcze PRZED jest bardzo dobrym pomysłem. Poza korzyściami materialnymi, poprawisz krążenie, wydolność płuc, a Twoja cera stanie się bardziej promienna.

Przy zajściu w ciążę istotne jest również utrzymywanie prawidłowej masy ciała. Zarówno niedowaga jak i nadwaga nie są tu naszymi sprzymierzeńcami. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym temacie, śmiało skonsultuj się z dietetykiem.

Jestem w ciąży i co dalej?

Jeśli wiesz już że zostaniesz Mamą nie pozostaje nic innego jak gratulować i się cieszyć!

To naprawdę wspaniała wiadomość. Teraz, poza powyższymi wskazówkami, staraj się w miarę możliwości prowadzić prawdziwe slowlife.  Unikaj napięć i stresu, wysypiaj się, jeśli masz możliwość to spędzaj więcej czasu na świeżym powietrzu. Pamiętaj o stałych porach jedzenia. 4- 5 posiłków dziennie pomoże uniknąć Ci napadów głodu i zachcianek ciążowych. Do tego jedz nieprzetworzoną żywność, czytaj etykiety!

Zamiast suplementów ciążowych warto zaopatrzyć się w dobre probiotyki które uszczelnią Twoje jelita a tym samym ułatwią wchłanianie witamin i minerałów z pożywienia. Tym samym do krwioobiegu nie będą dostawały się toksyny, uchronisz dziecko przed nietolerancjami i alergiami. Kolejną zaletą jest poprawienie mikroflory bakteryjnej jelit ale również pochwy. Zmniejsza się ryzyko infekcji w trakcie ciąży a przy porodzie naturalnym, przekażesz dobre bakterie dziecku.