Aleksandra Szmytko
Żona i podwójna mama, instruktorka fitness, trenerka Pelvic Floor Safe oraz zajęć dla kobiet w ciąży i po porodzie, pasjonatka zdrowego stylu życia.

Dietetyka

Jak sobie radzić z typowymi dolegliwościami w ciąży?

Jak sobie radzić z typowymi dolegliwościami w ciąży?

Niemal każda z nas będąc w ciąży doświadcza mniej lub bardziej przykrych dolegliwości. Począwszy od mdłości, skończywszy na bólach kręgosłupa, puchnących nogach i nieprzespanych nocach. Jest jednak sposób na to aby zapobiec i uporać się z nimi wszystkimi.

Mamowe promocje

Aplikacja z promocjami w sklepach i marketach dla Mam i Maluszków

Jakich dolegliwości możesz się spodziewać?

  • Obrzęki
  • Bóle kręgosłupa
  • Bóle głowy
  • Drętwienie kończyn- tzw zespół cieśni nadgarstka
  • Rozstępy skórne
  • Gubienie moczu
  • Skurcze łydek
  • Wysokie ciśnienie
  • Cukrzyca ciążowa
  • Hemoroidy, zaparcia

W ciąży zmienia się całkiem biomechanika naszego ciała. Przesuwa się środek ciężkości, stopy zmieniają ustawienie, brzuszek wyciąga się w stronę świata zewnętrznego. Zaokrąglające się piersi spinają nieco klatkę piersiową i zamykają do środka. Zwiększony ucisk i spowolnienie pracy wielu narządów może przyczynić się do opuchnięć. Zwłaszcza, jeśli chodzisz z już pokaźnym brzuszkiem latem. Wtedy ani brzuszek ani upały nie są łaskawe.

Co robić?

Po pierwsze dobrze zbilansowana dieta. Bogata w warzywa, owoce, nieprzetworzone ziarna, białko, nienasycone kwasy tłuszczowe. Pięć do sześciu małych posiłków dziennie o stałych porach- ten nawyk uchroni Cię przed napadami głodu, nagłym spadkiem insuliny a nawet przed ciążowymi zachciankami. Tym samym łatwiej jest kontrolować prawidłową wagę co sprzyja nadmiernemu obciążeniu organizmu.

Pij wodę. Większość z nas wypija jej stanowczo za mało. Niby nic wielkiego jednak czysta woda działa zbawiennie na całe ciało. Oczyszcza ze zbędnych produktów przemiany materii, przyspiesza metabolizm. Najłatwiej będzie o niej pamiętać jeśli włożysz w torebkę lub postawisz w widocznym miejscu małą butelkę. Wtedy bez problemu co jakiś czas będziesz mogła po nią sięgnąć i się nawodnić. Więcej o tym jak sobie radzić z dolegliwościami ze strony układu pokarmowego przeczytasz w artykule: "Najczęstsze dolegliwości w ciąży – jak sobie z nimi radzić?" - KLIKNIJ TUTAJ.

Kolejnym ważnym punktem jest regularny ruch. Najlepiej na świeżym powietrzu. Czyli częste spacery, pływanie, fitness dla kobiet w ciąży. Nie dość, że poprawisz krążenie, wyrównasz napięcia, dotlenisz maluszka to jeszcze przygotujesz się do pracy w porodzie. Nie ma nic lepszego!

Jeśli chodzi o niwelowanie lub zmniejszanie ryzyka wystąpienia rozstępów, to poza dietą i ruchem wspaniale sprawdzają się pilingi całego ciała oraz naprzemienny prysznic raz ciepłą raz lodowatą wodą. O naturalnej pielęgnacji przeczytasz w artykule: "Jak w naturalny sposób dbać o skórę w ciąży?" - KLIKNIJ TUTAJ.